Gra „This War of Mine” jako szkolna lektura uzupełniająca
Ministerstwo Edukacji zdając sobie sprawę z tego, że gry wideo obecnie stanowią jeden z kluczowych elementów współczesnej kultury zachęca uczniów do włączania ich w proces dydaktyczny . Gra „This War of Mine” jest już dostępna do pobrania na stronie resortu. Wraz z nią przygotowano scenariusze zajęć lekcyjnych.
This War of Mine to pierwsza, w historii lektura szkolna uzupełniająca dla szkół ponadpodstawowych w formie gry wideo, przyjęta przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Jest ona dostępna na stronie ministerstwa i można ją pobrać za darmo. We współpracy z twórcami gry zostały także opracowane materiały o charakterze edukacyjnym do wykorzystania podczas prowadzonych zajęć. Dodatkowo zostały przygotowane scenariusze zajęć lekcyjnych z takich przedmiotów jak język polski, wiedza o społeczeństwie oraz etyka.
– This War of Mine to wyjątkowa gra wideo opowiadająca o losach cywilów usiłujących przetrwać w mieście ogarniętym przez konflikt zbrojny. Cechuje ją niezwykły realizm w oddaniu ponurej rzeczywistości towarzyszącej wojnom i bezkompromisowe ukazanie wyniszczającej moralnie i fizycznie walki o życie. Jednocześnie interaktywność będąca domeną gier wideo pozwala spojrzeć na trudną tematykę z perspektywy uczestnika zdarzeń. This War of Mine przygotowano z dbałością o detale. Gra powstała w oparciu o analizę szeregu konfliktów zbrojnych z ostatnich kilkudziesięciu lat. Wydarzenia takie jak Powstanie Warszawskie, Szturm Groznego, czy wojna w Syrii były analizowane szczególnie pod kątem losów ludności cywilnej. W procesie tworzenia gry uwzględniono także badania ukazujące wpływ traumatycznych przeżyć na psychikę dorosłych i dzieci. Z kolei relacje naocznych świadków oblężenia Sarajewa posłużyły twórcom za główną inspirację – opisuje grę ministerstwo.
Ministerstwo Edukacji i Nauki zdając sobie sprawę z tego, że gry wideo obecnie stanowią jeden z kluczowych elementów współczesnej kultury zachęca do szerokiego włączania gier edukacyjnych w proces dydaktyczny uczniów.
– Włączanie gier do systemu edukacji pozwala na przekazywanie wiedzy w sposób atrakcyjny dla ucznia, rozwijanie umiejętności miękkich i poszerzanie granic wyobraźni – dodaje.
j.b.
Fajnie, że nie ogranicza się kontaktu z kulturą do literatury i teatru. Nie za ciekawie, że znów cierpiętnictwo. Ja bym zaproponował dla uczniów strategię ekonomiczną gdzie mogli by poznać realia zarabiania pieniędzy lub mmorpg gdzie można uczyć współdziałania dla osiągnięcia celu.
Zarabiania pieniędzy? Od tego to są goście z PiS. Cała reszta ma zapier*alać z miskę ryżu, jak to Matołusz powiedział.