Uczniowie z Bogatego bawili się w Energylandii. [FOTO]

Uczniowie z klasy VA, VB, VI, VII, VIII i IIIG Szkoły Podstawowej w Bogatem wybrali się na dwudniową wycieczkę do Krakowa i Energylandii.

Poniżej szczegółowa relacja z wycieczki.

Wyruszyliśmy w czwartek o 6:00 rano. W pięknym i słonecznym Krakowie spędziliśmy całe popołudnie. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, Katedrę (krypty, kaplice boczne, ołtarze oraz Dzwon Zygmunta) i dziedziniec Zamku Królewskiego na Wawelu. Następnie przeszliśmy na Rynek z Sukiennicami, widzieliśmy Kościół Mariacki oraz Kościół Franciszkanów. Udaliśmy się również pod Okno Papieskie.

Około godziny 18:00 dojechaliśmy na miejsce noclegu – Wieliczki. Po obiadokolacji przeszliśmy się do tężni solankowej Kopalni w Wieliczce, znajdującej się obok naszego hotelu. Wieczór spędziliśmy między innymi na pidżama party, integracji oraz rozmaitych grach.

Po wczesnym śniadaniu i spakowaniu się wyruszyliśmy do miejscowości Zator. To właśnie tam znajduje się największy w Polsce park rozrywki Energylandia. Wszyscy uczniowie z podekscytowaniem oczekiwali na ten punkt wycieczki. I nie rozczarowali się! Ponad 60 atrakcji, w tym 27 ogromnych rollercoasterów i kolejek, 20 gier i zabaw interaktywnych, pokazy pirotechniczne, artystyczne, wizualne, kino 7D. Najodważniejsi spróbowali swoich sił na Hyperionie oraz Formule 1. Hyperion ma wysokość maksymalną 70 metrów, a wagoniki pędzą z szybkością 140 km/h. Formuła 1 to „jedyne” 100km/h, jednak ma więcej obrotów o 360 stopni. Odrobinę mniej odważni udali się między innymi na kolejkę Energusia.

W godzinach popołudniowych wszyscy korzystaliśmy ze strefy Water Park. Są tam dwa baseny z mniejszymi zjeżdżalniami oraz mnóstwo leżaków. Na miłośników bardziej ekstremalnej rozrywki czekały ogromne zjeżdżalnie wodne w strefie Tropical Fun takie jak Kamikadze, Tiki Ride, Tropical Splash, Aloha Slide czy Exotic Fun. Po tych wszystkich emocjach można było zrelaksować się w strefie Water Fun.

Z Energylandią pożegnaliśmy się po godzinie 18:00 i ruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, dotarliśmy do Bogatego po godzinie 2:00 nad ranem. Dla niektórych wycieczka była ostatnią wspólną wyprawą w naszej szkole. Dla niektórych związana była z pierwszym noclegiem poza domem. Dla wszystkich była wspaniałą okazją do zwiedzenia pięknych historycznych miejsc oraz wspólnej świetnej zabawy.

Uczniami opiekowały się panie Halina Sokołowska, Ewa Pawlik, Anna Mieliwodzka oraz Barbara Wojciechowska.