Ponad 60 laptopów trafi do szkół powiatu przasnyskiego.

Dziś, 14 kwietnia 2020 roku, Starosta Przasnyski Krzysztof Bieńkowski odebrał ponad 60 laptopów zakupionych dla szkół powiatowych w celu prowadzenia nauki zdalnej. Sprzęt trafi do uczniów, którzy dotychczas nie mogli skorzystać z tej formy nauki.

 

Powiat Przasnyski na początku kwietnia złożył wniosek w ramach programu granatowego, dotyczącego zakupu sprzętu do zdalnego nauczania. Dzięki efektywnej i błyskawicznej współpracy samorządu powiatowego z rządem, do szkół powiatowych już w najbliższą środę zostanie przekazany nowy sprzęt komputerowy, który ma ułatwić uczniom naukę na odległość. Wprowadzenie stanu epidemii wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć lekcyjnych. Uczniowie nie uczęszczają do szkół, a wiedzę zdobywają poprzez kontakt z nauczycielami za pośrednictwem komputerów. Niestety, nie wszyscy posiadają taki sprzęt.

Realizacja projektu pozwoli pomóc najbardziej potrzebującym uczniom zgodnie ze zgłaszanymi wcześniej potrzebami: Zespół Szkół Powiatowych im. Majora Henryka Sucharskiego w Przasnyszu otrzyma 27 laptopów, Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Przasnyszu – 10 laptopów, a 25 laptopów trafi do Zespołu Szkół Powiatowych im. Władysława Stanisława Reymonta w Chorzelach.

Środki przeznaczane na zakup sprzętu pochodzą z budżetu Unii Europejskiej. Jest to efekt współpracy ministrów edukacji i cyfryzacji oraz starań resortu cyfryzacji, dzięki którym Komisja Europejska zgodziła się, aby zaoszczędzone w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa środki przekazać na zakup sprzętu dla szkół.


 

Źródło Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marek (prawdziwy)
Marek (prawdziwy)
7 miesięcy temu

Na co idzie 500 plus, skoro dzieci nawet laptopa nie mają???

Kumpel
Kumpel
odpowiada  Marek (prawdziwy)
7 miesięcy temu

może nie dla każdego dzieciaka trzeba było kupować kompa, a teraz jak ktoś ma 5 dzieci to musi mieć pewnie 5 komputerów

Tryb
Tryb
odpowiada  Kumpel
7 miesięcy temu

Skoro ktoś zrobił sobie 5dzieci to chyba jest w stanie zapewnić im warunki? Czy nie?

Elo
Elo
odpowiada  Marek (prawdziwy)
7 miesięcy temu

Ch.uj ci do tego , na co ludzie wydaja swoje pieniadze . Tobie leczenie by się przydalo , nie stać cię ? Zgłos się do lewusow moze lewatywe ci w gratisie zrobią ! Masz kompleksy , i to widać . Może nie tylko kompleksy , raczej napewno ! Mamusia młotkiem za czesto dawała ci sie bawic co ?

Tomek
Tomek
7 miesięcy temu

To się nazywa wyrzucenie pieniędzy w błoto, ciekawy jestem kto na tym zarobił najwięcej?
Państwo utonie w długach, zostanie przejęte i zaorane, taka gospodarność…

Ren
Ren
7 miesięcy temu

A co z dziećmi z wiosek. One dalej mają tracić na nauce, I człowieku zdecyduj które dziecko ma dziś się uczyć aby nie zawieszało a jutro następne bo nie ma możliwości inaczej gdyż w jednym czasie są prowadzone zajęcia dla wszystkich klas.a tylko 1 telefon czy komp w domu a dzieci 3 czy więcej…