PG Przasnysz: WYCIECZKA DO BRUKSELI

Uczniowie Publicznego Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Przasnyszu w dniach 15 -18.06.2015 r. uczestniczyli w wycieczce do Brukseli.

Europoseł Julia Pitera zaprosiła 36 uczniów, byli to przedstawiciele z wszystkich klas, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nauce na pierwszy semestr oraz laureaci i finaliści konkursów organizowanych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty i czterech opiekunów. Wyjazd w całości finansowany był przez panią Europoseł Julię Piterę.

W drogę do Brukseli wyruszyliśmy w poniedziałek o 8.30 . Późnym wieczorem zajechaliśmy do niemieckiego miasta Minden, w którym spędziliśmy noc. Następnego dnia ruszyliśmy w drogę do Antwerpii. Jest to największe miasto portowe tego kraju i drugie po Rotterdamie miasto portowe Europy. To piękne miejsce zwiedzaliśmy z panią przewodnik, która pokazała nam Rynek Główny ( Grote Markt), Zamek Steen, katedrę Najświętszej Marii Panny, najładniejszy dworzec kolejowy w Europie i wiele innych przepięknych zabytków. W jednej z restauracji zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do hotelu Leonardo. Trzeciego dnia z Antwerpii wyruszyliśmy do Brukseli.

O godzinie 11.00 spotkaliśmy się z asystentem Pani Europoseł i udaliśmy się do gmachu Parlamentu Europejskiego, gdzie czekała na nas Pani Julia Pitera. Po godzinnym spotkaniu Pani Pitera zabrała nas do sali plenarnej, a następnie do swojego biura, gdzie każdy z uczestników wycieczki otrzymał upominek. Abyśmy nie opuścili głodni siedziby Europarlamentu każdy z uczestników otrzymał 10 euro na lunch, który zjedliśmy w stołówce Europarlamentu. Po zakończeniu wizyty w Parlamencie Europejskim przewodnik zaprowadził nas do najciekawszych miejsc w Brukseli. Zwiedziliśmy Katedrę św. Michała i św. Guduli, byliśmy na Rynku Głównym ( Grand Place) i przy pomniku Manneken Pis . Niestety czas naszej wizyty w Brukseli dobiegał końca. Po zjedzeniu obiadokolacji w mieście udaliśmy się w drogę powrotną do Przasnysza.